Hopp over båndkommandoer
Hopp til hovedinnhold
SharePoint

Brev om registrering av valgansvarlige

 
Opprettet: 31.10.2018

​Kommunen/fylkeskommunen har blitt tilsendt et brev fra Valgdirektoratet om at en valgansvarlig og en stedfortreder må oppnevnes og formidles til Valgdirektoratet. For alle kommuner/fylkeskommuner som ikke berøres av kommunereform/regionreform, skal utpeking av nøkkelpersonene formidles via et skjema i Altinn.

Skjemaet er tilgjengelig for personer i kommunen/fylkeskommunen som har rettigheter i Altinn.

For kommuner/fylkeskommuner som berøres av kommunereform/regionreform, må en valgansvarlig og en stedfortreder oppnevnes og formidles til Valgdirektoratet via ordinært brev per post.

Frist for tilbakemelding er 30. november 2018.

Valgansvarlig og stedfortreder vil få tilsendt informasjon om sertifikat og pålogging i EVA i begynnelsen av januar 2019

For ytterligere informasjon om registrering av valgansvarlige, viser vi til direktoratets brev av 24.10.2018.

Utpeking av nøkkelpersonell i forbindelse med valggjennomføringen i ny kommune fylkeskommune.pdf

Utpeking av nøkkelpersonell i forbindelse med valggjennomføringen.pdf

Svarbrev.pdf

Sist oppdatert: 31.10.2018