Hopp over båndkommandoer
Hopp til hovedinnhold
SharePoint
 
   

​Feilmeldinger pga buypass eller ved overføring til EVA Admin


Ingen godkjent foreløpig telling

Dersom det ikke foreligger en godkjent foreløpig telling i EVA Admin ved overføring av endelig telling, så vil du få en feilmelding ved overføring.

Feilmeldinggodkjent.JPG


Pålogging utgått på tid

Hvis du har vært kontinuerlig pålogget EVA Jobbstyring over en veldig lang periode (24 timer), så vil du ikke få lov til å overføre telling til EVA Admin. Du må da avslutte EVA Jobbstyring og logge på på nytt.

Feilmelding-24t.JPG

Teknisk feil 


Ved denne feilmeldingen har vi ingen kjent årsak til hvorfor overføringen feilet. Teknisk personell må undersøke nærmere hvorfor den feilet.​

1 Feil ved overføring.JPG


​Signering med buypass kort «Finner ikke sertifikatet ditt»

Hvis du ikke har buypass stasjonen koblet til PC, eller du ikke har satt inn buypass kortet vil du ikke kunne overføre endelige tellinger eller lagre de som filer. Du vil da få denne meldingen.

buypass.jpg

Får beskjed om at serienummer ikke er registrert

Buypass-sertifikatenes serienummer må være registrert i EVA Admin. Dette skal skje automatisk via Valgdirektoratet og Buypass, men endres oppsett med tanke på valgansvarlig i en kommune kan det ta en periode før databasen er oppdatert. 

sserienummer.jpg

For å få lagt inn serienummeret manuelt må du ta kontakt med support. Du vil da bli bedt om gjøre følgende:

  • På startmenyen i Windows, skriv "Administrasjon". Åpne dette programmet.
  • Personens sertifikater skal da ligge i listene i Administrasjonsprogrammet

serienummeradm.png

Dobbel-klikk på et av sertifikatene, velg så fliken Detaljer. Velg så Emne, og der skal man finne både serienummer og personens navn

serenradm2.png

Oppgi dette serienummeret til personen du har kontakt med på support


Beskjed om å sette inn annen persons buypass kort ved signering

Hvis PC som buypass stasjonen er koblet til har vært i dvale modus, eller buypass stasjonen har blitt fjernet og lagt til igjen med ny bruker kan du få denne meldingen når du forsøker å gjøre en overføring.

signering.jpg

Når en ny overføring fortas vil du få informasjon som dette i EVA Jobbstyring:

OVERFØRING.jpg

Om overføringen ikke lar seg gjennomføre etter at buypass stasjonen er koblet til på nytt og ditt personlige buypass kort er lagt inn i stasjonen. Kan du gjøre følgende:

  • Åpne sertifikatbehandling i Windows: Åpne kjør-dialogen (for eksempel ved å trykke Windowstast+R), skriv inn "certmgr.msc"
  • I sertifikatbehandling: Åpne folder Personlig, åpne så folder Sertifikater
  • I høyre del av sertifikatbehandling skal du nå se to stykk sertifikater som tilhører den personen hvis buypass-kort er fjernet
  • Merk de 2 sertifikatene og trykk "Delete" (slett sertifikatene)
  • Prøv så overføring på nytt i EVA Jobbstyring