Valgkonferansen 2025

Samleside for Valgkonferansen del 2. Her finner du påmelding, program, presentasjon og verktøy og hjelpemidler.

Praktisk informasjon

Tema for konferansen er stemming og opptelling. Valgkonferansen skal gi deg som valgansvarlig de forutsetningene du trenger for å sikre en god valggjennomføring.

Denne konferansen arrangeres sentralt:

  • 26. – 27. mai på Gardermoen: Clarion Hotel Oslo Airport (Hans Gaarders vei 15, 2060 Gardermoen)

Konferansen foregår både som foredrag og som grupperom. Ett av grupperommene avsettes til gjennomgang av EVA, mens det andre grupperommet får en gjennomgang av en rekke temaer. Grupperommene byttes så på dag 2.

Husk å ha med PC
For å kunne bruke PC på grupperom 2 - EVA, trenger PC-en sertifikat installert. Det blir bestilt et dedikert trådløst nettverk. Valgdirektoratet engasjerer vektere til å ha kontroll på rommet.

Spørsmål til påmeldingen din?
Kontakt Playroom på tlf. 958 05 957 eller e-post margit@playroom.no

Digital deltakelse
Konferansen sendes digitalt. Du trenger ikke melde deg på for den digitale sendingen.

Konferansen kan følges her: https://valgkonferansen.vivida.live

Ved digital deltakelse får du hele programmet med unntak av grupperommet om EVA, men får fremdeles innholdet fra det andre grupperommet. Digitale deltakere involveres i chatten underveis.

Opptak fra konferansen blir lagt ut i etterkant.

Grupperomsfordeling
Deltakerne har blitt inndelt i grupper basert på kommunestørrelse, geografi og erfaring. I programmet står det hvilket grupperom din gruppe skal være.

Gruppefordeling

Finner du ikke navnet ditt, eller trenger hjelp? Oppsøk registreringsbordet utenfor salen.

Program

Dag 1

10.00 - 10.15: Velkommen

10.15 - 11.00: Manntall og stemming

11.15 - 12.15: Opptelling

12:30 - 13.00: Protokollering

13.00 - 14.00: Lunsj og omrigg til grupperom

14.00 - 17.00: Grupperom:

  • Grupperom 1 (gruppe 1-27):
    • Stemming og opptelling
    • Tilrettelegging av valglokaler
    • Risiko- og sårbarhetsarbeid
  • Grupperom 2 (gruppe 28-55): EVA
    Ha én PC med sertifikat per kommune.

Gruppefordeling

Dag 2

09.00 - 12.00: Grupperom:

  • Grupperom 1 (gruppe 27-55):
    • Stemming og opptelling
    • Tilrettelegging av valglokaler
    • Risiko- og sårbarhetsarbeid
  • Grupperom 2 (gruppe 1-27): EVA
    Ha én PC med sertifikat per kommune.

12.00 - 13.00: Lunsj og hjemreise

Leter du etter samlesiden for Valgkonferansen 1?

Nyhetsabonnement
Nyhetsbrev sendes ut på e-post
Ved å registrere e-postadressen, samtykker du til å motta informasjon og eventuelle spørreundersøkelser fra Valgdirektoratet på e-post.