Valgmedarbeiderportalen er ikke oppdatert i tråd med ny valglov

Om Valgmedarbeiderportalen

Valgmedarbeiderportalen er en nettside som administreres av Valgdirektoratet. Formålet med nettsiden er å tilgjengeliggjøre all informasjon som kommunene og fylkeskommunene har behov for i forbindelse med gjennomføring av stortings-, kommunestyre- og fylkestingsvalg. Det er også lagt ut grunnleggende informasjon om sametingsvalg.

På nettsiden finner dere:

  • temaartikler om de ulike fasene i valggjennomføringen
  • lenker til relevant regelverk
  • brukerveiledning for det elektroniske valgadministrasjonssystemet (EVA)
  • opplærings- og veiledningsmateriell (video, veiledere, e-læring osv.)
  • nyheter om valggjennomføringen og abonnement på nyhetsbrev
  • svar på "ofte stilte spørsmål"
  • kontaktsenter for kommuner og fylkeskommuner
  • valgkalender med frister

Spørsmål om nettsiden kan sendes inn via vårt kontaktskjema.

Nyhetsabonnement
Nyhetsbrev sendes ut på e-post
Ved å registrere e-postadressen, samtykker du til å motta informasjon og eventuelle spørreundersøkelser fra Valgdirektoratet på e-post.