Kommuner og fylkeskommuner kan gjøre avrop på Valgdirektoratets avtale om kjøp eller leie av skannere og skanningtjenester. Fristen for dette er 1. mars 2025.
Frist for å bestille valgmateriell som Valgdirektoratet sørger for å produsere (partistemmesedler, stemmeseddelkonvolutter, beredskapskonvolutter, plakater mv.).
Det vil også være mulig å etterbestille materiell senere, dersom dere ser at dere har for lite.
Les mer her: Bestilling av valgmateriell fra Valgdirektoratet (lenke)
Konferansen avholdes 3. og 4. februar 2025 på Scandic Bystranda.
Konferansen avholdes 29. og 30. januar 2025 på Scandic Bergen City.
Konferansen avholdes 27. og 28. januar 2025 på Scandic St. Olavs plass.
Denne konferansen sendes også digitalt og opptak legges ut her på Valgmedarbeiderportalen.
Konferansen avholdes 22. og 23. januar 2025 på Scandic Hell.
Konferansen avholdes 20. og 21. januar 2025 på Scandic Havet.
Nye partier må registreres i Partiregisteret innen 2. januar i valgåret for at registreringen skal få virkning ved valget.
EVA Admin blir tilgjengelig for kommuner og fylkeskommuner slik at man kan begynne å registrere grunnlagsdata. Frist for registrering er 31. mai.
I desember åpnes muligheten for å gjøre avrop på Valgdirektoratets rammeavtaler for skanning og skanningtjenester. Avropsskjemaene legges ut her på valgmedarbeiderportalen.
Frist for innmelding av valgansvarlige i EVA og kontaktpersoner for valggjennomføringen. Innmeldingen skjer i Altinn.
Ny valglov trer i kraft 1. mai 2024. Les mer på regjeringen.no (lenke).